Persondata

BETINGELSER

Alle bidrag og handler foregår mellem dig og Foreningen Far til støtte for børn og forældre, CVR-nr. 29439001, kaldet Foreningen Far.

Foreningen Far
Fruebjergvej 3
info@foreningenfar.dk

Bidrag og handler
Ved bidrag sendes en bekræftelse via e-mail.

Betaling
Du kan kun yde bidrag online og betale via betalingskort, Mobile Pay eller betalingsservice i danske kroner. Alle priser er inkl. moms.

Ingen refundering eller fortrydelsesret
Ydelsen er ikke omfattet af den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, da leveringen sker digitalt og ydelsen starter på tidspunktet for betalingen.

Løbetid og opsigelse
Ved medlemskab eller fast donation sker der automatisk fornyelse og betalingen, hvis ikke du opsiger bidraget. Du kan opsige dit bidrag ved at stoppe betalingen. Du vil hermed automatisk blive udmeldt eller bidraget stopper fra næste periode. I tilfælde af tvivl kontakt medlem@foreningenfar.dk.

Fornyelse og opdatering af kreditkort

Er der tale om abonnement eller fast bidrag og du har fået nyt kreditkort, kan opdatering ske ved henvendelse til PBS eller ved at lave en ny tilmelding. Du vil modtage en mail, såfremt vi ikke kan trække bidraget med anmodning om opdatering af dine kreditkort oplysninger.

Reklamationsret
Eventuelle fejl eller mangler ved levering skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget dem. Det en din pligt at angive og vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse.

Rettelser
Vi forbeholder os retten til – til enhver tid – at ændre vores politikker, vilkår og retningslinjer, som naturligvis altid skal overholde gældende lovgivning.

Databehandler
Alle betalinger sker via Fundraising bureauet som er databehandler.

Introduktion

Personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores kontaktflader, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller medlem eller ved øvrig brug af vores ydelser.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse som medlem.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen og vil naturligvid gerne vide besked om den mindste form for misbrug, hvis det skulle forekomme hændeligt eller ved tekniske eller menneskelig en fejl.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig det indhold, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig og kunne levere de ydelser, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev eller en bestilling af opkald. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores ydelser og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

PRIVATLIV

Behandling af personoplysninger
Såfremt du er medlem, frivillig, rådsøgende eller deltager på de sociale medier eller modtager nyheder og pressemeddelelser, vil det ske anonymt eller med brug af få nødvendige oplysninger for at kunne levere information og ydelser til dig. Læs her om vores brug af personoplysninger.

Medlemmer
Hvis du er medlem af Foreningen Far, har du ved tilmelding angivet basis oplysninger, som navn, adresse og kreditkortoplysninger, hvilket er nødvendigt for, at vi kan levere information og ydelser til dig. Vi gemmer nødvendige basis og regnskabsoplysninger samt dokumentation for revision og kontrol i henhold til gældende regnskabslovgivning. Du kan til enhver tid afmelde dit medlemsskab. Læs mere i betingelser.

Frivillige
Hvis du er frivillig hos Foreningen Far, har du ved tilmelding angivet basis oplysninger, som navn, email, adresse og evt. bankoplysninger ved udlæg, hvilket er nødvendigt for, at vi kan komme i kontakt med dig og udbetale udlæg. Vi gemmer nødvendige basis og regnskabsoplysninger samt dokumentation for revision og kontrol i henhold til gældende regnskabslovgivning. Du kan til enhver tid afmelde dig som frivillig ved kontakt på frivillig@foreningenfar.dk.

Rådgivning
Når du bruger vores rådgivning, vil det som hovedregel ske anonymt, og alle personlige oplysninger behandles fortroligt i henhold til loven. Foreningen Far yder gratis vejledning baseret på erfaringer og lovgivning med fokus på barnet og hele familien, men det er altid - alene - dig som rådsøgende, der afgør, hvad der er bedst for dit barn og din familie. Foreningen Far kan alene tage stilling til de oplysninger, du nævner og tager - ikke - mod personlige dokumenter i rådgivningen eller på mail. Sådanne vil blive makuleret, medmindre der er tale om alvorlige bekymringer for børn, som gør, at oplysningerne i henhold til lovgivningen skal videregives til myndighederne.

Pressemeddelelser og nyhedsbreve
Du kan som medlem, organisation, politikker, journalist eller ekspert med legitim interesse modtage pressemeddelelser og nyheder fra Foreningen Far. Vi gemmer din emailadresse og statistik, når vi udsender pressemeddelelser og nyheder for at forbedre vores informering. Det er altid muligt at afmelde sig pressemeddelelser og nyhederne nederst i mailen eller at give andre besked om personligt at tilmelde sig ved interesse i toppen af nyhedsbreve og pressemeddelelserne.

Forældreundersøgelser, arrangementer og konkurrencer
Foreningen Fars forældre undersøgelser er anonyme, men du kan have angivet en email til kontakt, og der kan være tale om teknisk IP. kontrol for at forhindre snyd. Sådanne oplysninger gemmes, så længe det findes nødvendigt og slettes herefter. I forhold til arrangementer har du tilmeldt dig med navn, adresse og email. Vi gemmer oplysningerne så længe, det er nødvendigt for statistik, feedback og nyheder. I forbindelse med konkurrencer angiv altid kun egne personoplysninger og brug aldrig "sær navne" hvis du nævner navnet på andre.

Sociale medier
Foreningen Far forventer altid en god tone og generelle spørgsmål på de sociale medier i bruger-til-bruger fora. Det er ikke tilladt at indlægge personlige oplysninger, cpr nr. med videre, og sådanne slettes straks vi bliver opmærksom på det. Ved gentagne eller grove tilfælde kan der ske blokkering fra alle kontaktflader straks. Det er altid muligt at markere indlæg øverst i højre hjørne eller kontakte administratorerne, som normalt vil checke sagen og sikre fjernelse straks.

Har du spørgsmål?
Har du kommentarer eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på info@foreningenfar.dk.