Privatliv

Behandling af personoplysninger
Såfremt du er medlem, rådsøgende, deltager på de sociale medier eller modtager nyheder og pressemeddelelser vil det ske anonymt eller med brug af få nødvendige oplysninger for at kunne levere information og ydelser til dig. Læs her om vores brug af personoplysninger.

Medlemmer
Hvis du er medlem af Foreningen Far har du ved tilmelding angivet basis oplysninger, som navn, adresse og kreditkortoplysninger, hvilket er nødvendigt for at vi kan levere information og ydelser til dig. Du kan til enhver tid afmelde dit medlemsskab. Læs mere i betingelser.

Rådgivning
Når du bruger vores rådgivning vil det som hovedregel ske anonymt og alle personlige oplysninger behandles fortroligt i henhold til loven. Foreningen Far yder gratis vejledning baseret på erfaringer og lovgivning med fokus på barnet og hele familien, men det altid - alene - dig som rådsøgende der afgør, hvad der er bedst for dit barn og din familie. Foreningen Far kan alene tage stilling til de oplysninger du nævner og tager - ikke - mod personlige dokumenter i rådgivningen eller på mail. Sådanne vil blive makuleret, medmindre der er tale om alvorlige bekymringer for børn, som gør at oplysningerne i henhold til lovgivningen skal videregives til myndighederne.

Pressemeddelelser og nyhedsbreve

Du kan som medlem, organisation, politikker, journalist eller ekspert med legitim interesse modtage pressemeddelelser og nyheder fra Foreningen Far. Vi gemmer din email adresse og statistik, når vi udsender pressemeddelelser og nyheder for at forbedre vores informering. Det er altid muligt at afmelde sig pressemeddelelser og nyhederne nederst i mailen eller at give andre besked om personligt at tilmelde sig ved interesse i toppen af nyhedsbreve og pressemeddelelserne.

Forældreundersøgelser, arrangementer og konkurrencer
Foreningen Fars forældre undersøgelser er anonyme, men du kan have angivet en email til kontakt og der kan være tale om teknisk IP. kontrol for at forhindre snyd. Sådanne oplysninger gemmes så længe det findes nødvendigt og slettes herefter. I forhold til arrangementer har du tilmeldt dig med navn, adresse og email. Vi gemmer oplysningerne så længe det er nødvendigt for statistik, feedback og nyheder. I forbindelse med konkurrencer angiv altid kun egne personoplysninger og brug aldrig "sær navne" hvis du nævner navnet på andre.

Sociale medier
Foreningen Far forventer altid en god tone og generelle spørgsmål på de sociale medier i bruger-til-bruger fora. Det er ikke tilladt at indlægge personlige oplysninger, cpr nr. med videre og sådanne slettes straks vi bliver opmærksom på det. Ved gentagne eller grove tilfælde kan der ske blokkering fra alle kontaktflader straks. Det er altid muligt at markere indlæg øverst i højre hjørne eller kontakte administratorerne, som normalt vil checke sagen og sikre fjernelse straks.

Har du spørgsmål?
Har du kommentarer eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på info@foreningenfar.dk.